Elektroniczna platforma usług administracji publicznej
Adres skrzynki: /GCR_REPTY/SkrytkaESP
Skrzynka ta działa w ramach rządowego projektu e-PUAP, który udostępnia platformę wymiany korespondencji elektronicznej na stronie WWW: www.epuap.gov.pl
Co to jest ePUAP?
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) to system informatyczny, dzięki któremu obywatele mogą załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem internetu, natomiast przedstawiciele podmiotów publicznych – bezpłatnie udostępniać swoje usług w postaci elektronicznej. Ideą przyświecającą budowie ePUAP było stworzenie jednego, łatwo dostępnego i bezpiecznego elektronicznego kanału udostępniania usług publicznych.
Portal zapewnia sprawną komunikację pomiędzy:
- Obywatelami a administracją.
- Przedsiębiorcami a administracją.
- Instytucjami administracji publicznej.
ePUAP dla obywateli:
Obywatele, poszukując usługi, którą chcieliby zrealizować za pośrednictwem portalu www.epuap.gov.pl, korzystają z Katalogu Usług. Jest to narzędzie standaryzujące sposób prezentowania i opisywania usług administracji publicznej. Jego celem jest utrzymywanie spójnej listy usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną oraz ich efektywne wyszukiwanie, nawigowanie, wertowanie i filtrowanie.
Aby używać systemu ePUAP do korespondencji z "Repty" GCR należy:
- Zalogować się na platformie www.epuap.gov.pl. W przypadku braku posiadania konta, należy się wcześniej zarejestrować na tej stronie internetowej.
- Z prawej u góry kliknąć przycisk "Alfabetyczna lista spraw".
- Korzystając z wyszukiwarki alfabetycznej wybrać literę P i wybrać "Pismo ogólne do podmiotu publicznego" i przejść do formularza.
- W polu odbiorca dokumentu wybrać "Wpisz adres skrytki" i wpisać adres: /GCR_REPTY/SkrytkaESP.
- Zatwierdzić adres skrytki i wpisać tytuł oraz treść pisma.
- Po wybraniu przycisku "Zapisz i przejdź dalej", wybieramy podpisanie za pomocą bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego kwalifikowanym certyfikatem lub korzystamy z profilu zaufanego E-Puap. Po podpisaniu aktywowana zostanie opcja umożliwiająca wysłanie dokumentu.
- Do informacji możemy dodawać załączniki nie większe niż 3,5 MB w formatach - DOC, RTF, XLS, TXT, GIF, TIF, BMP, JPG, PDF, ZIP.