Elektroniczna platforma usług administracji publicznej

Adres skrzynki: /GCR_REPTY/SkrytkaESP

Skrzynka ta działa w ramach rządowego projektu e-PUAP, który udostępnia platformę wymiany korespondencji elektronicznej na stronie WWW: www.epuap.gov.pl

Co to jest ePUAP?

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) to system informatyczny, dzięki któremu obywatele mogą załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem internetu, natomiast przedstawiciele podmiotów publicznych – bezpłatnie udostępniać swoje usług w postaci elektronicznej. Ideą przyświecającą budowie ePUAP było stworzenie jednego, łatwo dostępnego i bezpiecznego elektronicznego kanału udostępniania usług publicznych.

Portal zapewnia sprawną komunikację pomiędzy:

  • Obywatelami a administracją.
  • Przedsiębiorcami a administracją.
  • Instytucjami administracji publicznej.

ePUAP dla obywateli:

Obywatele, poszukując usługi, którą chcieliby zrealizować za pośrednictwem portalu www.epuap.gov.pl, korzystają z Katalogu Usług. Jest to narzędzie standaryzujące sposób prezentowania i opisywania usług administracji publicznej. Jego celem jest utrzymywanie spójnej listy usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną oraz ich efektywne wyszukiwanie, nawigowanie, wertowanie i filtrowanie.

Aby używać systemu ePUAP do korespondencji z "Repty" GCR należy:

  • Zalogować się na platformie www.epuap.gov.pl. W przypadku braku posiadania konta, należy się wcześniej zarejestrować na tej stronie internetowej.
  • Z prawej u góry kliknąć przycisk "Alfabetyczna lista spraw".
  • Korzystając z wyszukiwarki alfabetycznej wybrać literę P i wybrać "Pismo ogólne do podmiotu publicznego" i przejść do formularza.
  • W polu odbiorca dokumentu wybrać "Wpisz adres skrytki" i wpisać adres: /GCR_REPTY/SkrytkaESP.
  • Zatwierdzić adres skrytki i wpisać tytuł oraz treść pisma.
  • Po wybraniu przycisku "Zapisz i przejdź dalej", wybieramy podpisanie za pomocą bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego kwalifikowanym certyfikatem lub korzystamy z profilu zaufanego E-Puap. Po podpisaniu aktywowana zostanie opcja umożliwiająca wysłanie dokumentu.
  • Do informacji możemy dodawać załączniki nie większe niż 3,5 MB w formatach - DOC, RTF, XLS, TXT, GIF, TIF, BMP, JPG, PDF, ZIP.

System Epuap