Rzecznik Praw Pacjenta

Sprawowanie opieki nad osobami dotkniętymi chorobą, cierpieniem i niepełnosprawnością, wykonywanie zawodów medycznych związane jest ze stałą świadomością prymatu godności osoby ludzkiej nad innymi wartościami. Należy umożliwić pacjentom i pracownikom rozwiązanie problemów natury etycznej.

Ogólnopolskim Rzecznikiem Praw Pacjenta jest Bartłomiej Łukasz Chmielowiec. Wszystkie informacje znajdują się pod adresem: www.rpp.gov.pl

Ogólnopolski numer telefonu do Rzecznika Praw Pacjenta - 800 190 590.
Numer jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 20.00.

Został utworzony Fundusz Kompensacyjny Zdarzeń Medycznych. Fundusz Kompensacyjny stanowi kluczowe narzędzie w zapewnieniu pomocy pacjentom, którzy doznali szkody w wyniku zdarzeń medycznych. Ułatwia też budowę zaufania między pacjentem a placówką. Jest to mechanizm, który jednocześnie wspiera rozwój standardów bezpieczeństwa pacjenta. Informacje znajdują się pod adresem: www.gov.pl/web/rpp/fundusz-kompensacyjny-zdarzen-medycznych

W "Repty" GCR powołano Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta, którego zadaniem jest analiza i rozpatrywanie skarg pacjentów dotyczących naruszania Karty Praw Pacjenta.

Pełnomocnikiem ds. Praw Pacjenta w "Repty" GCR została mgr Barbara Wolniczek.
Pełni dyżur w czwartki w godzinach od 15.00 do 16.00.

Dokumenty do pobrania

dokument do pobrania w GCR ReptyOgólnopolski Rzecznik Praw Pacjenta - infolinia informacje

dokument do pobrania w GCR ReptyOgólnopolski Rzecznik Praw Pacjenta - akcja "Łączy nas pacjent"